Την ώρα που εισαγγελέας παρεμβαίνει για τις μαθητικές καταλήψεις, την ώρα που Διευθυντές σχολείων φορτώνουν τους καταληψίες μαθητές με τριήμερες αποβολές και άλλοι, ακόμα πιο αποφασισμένοι, καλούν την Αστυνομία και επαίρονται για τα ονόματα των παιδιών που "έδωσαν" στους φρουρούς της έννομης τάξης, την ώρα που πρωθυπουργοί δεν έχουν κάτι άλλο να πουν απ' το να αποκαλούν τους έφηβους "θρασίμια", είναι αναγκαίες κάποιες υπενθυμίσεις.
* Το Νέο Λύκειο (κατά το Νέα Τάξη) με την Τράπεζα Θεμάτων του είναι, ας μας επιτραπεί, ένα απόλυτα "εξετασιοκεντρικό" σύστημα που ισοδυναμεί με στυγνό ταξικό πογκρόμ. Όποιος αντέχει, συνεχίζει. Όποιος δεν αντέχει, σταματά, διότι το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό.
* Με τροπολογία Λοβέρδου θεσπίζεται η δυνατότητα στον εκάστοτε υπουργό είτε να χαρακτηρίζει σχολικές μονάδες ως Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία είτε να ιδρύει νέα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία. Τα σχολεία των αρίστων και τα σχολεία των "άλλων".
*Πλησιάζουμε στα μέσα του Νοέμβρη και οι μαθητές και οι μαθήτριες των Μουσικών και των Διαπολιτισμικών σχολείων αναγκάζονται να διανύουν καθημερινά χιλιόμετρα επί χιλιομέτρων όπως όπως, καθώς δεν έχει λυθεί ακόμα το θέμα της μεταφοράς τους.
*Ταυτόχρονα το υπουργείο Παιδείας δεν έχει προχωρήσει στις απαραίτητες διαδικασίες για τη στελέχωση του Σχολείου του "18 Άνω" με το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό. Εδώ και δύο χρόνια το υπουργείο έχει «παγώσει» τη λειτουργία του σχολείου, μη προκηρύσσοντας θέσεις για τη στελέχωσή του, καθώς το ποσό των 6000 ευρώ που αντιστοιχεί στην ετήσια αμοιβή των εκπαιδευτικών μάλλον θεωρήθηκε υπέρογκο.
*Με διάφορους τρόπους προωθείται η απλήρωτη,"εθελοντική" πιο κομψά, εργασία, για την κάλυψη των κενών στα σχολεία. Η πληρωμή σε ... μόρια είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα. Ταυτόχρονα οι χορηγίες, δωρεές, ελεημοσύνες (ανάλογα με την περίσταση) από ΜΚΟ, Ιδρύματα κ.α. σε σχολεία δίνουν και παίρνουν. Επιδιωκόμενο αποτέλεσμα; Η προοδευτική εξοικείωση εκπαιδευτικών και μαθητών με την ιδέα ότι η βοήθεια έρχεται πάντα άνωθεν.
Τα παρακάτω, δυστυχώς, είναι απλώς ενδεικτικά της κατάστασης.
Από κει και πέρα τι;
* Χρειάζεται άμεση και πλήρης αποσύνδεση του Λυκείου από την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, έτσι ώστε να δίνεται χρόνος στον έφηβο να αναπτύσσει ολόπλευρα την προσωπικότητά του, να πλαταίνει αλλά και να βαθαίνει σταδιακά τις γνώσεις του, με όσο το δυνατόν λιγότερο άγχος. Ταυτόχρονα, το παραπάνω αποτελεί και τον μόνο τρόπο για να αποφευχθούν φαινόμενα δολίευσης των εξετάσεων από μεγάλα και "καλά" ιδιωτικά σχολεία.
* Είναι πρωταρχικής σημασίας σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα (εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές) να διατρανώσει την αντίθεσή της σε οποιαδήποτε προσπάθεια του κράτους να απαλλαγεί της θεμελιώδους υποχρέωσής του για παροχή δωρεάν δημόσιας εκπαίδευσης. Είναι άλλο η εθελοντική προσφορά και άλλο η "εθελούσια" υπαγωγή σε καθεστώς δουλοπαροικίας.
*Αντίστοιχα ξεκάθαρη οφείλει να είναι η αντίδραση όλων απέναντι στις διάφορες χορηγίες και δωρεές από Ιδρύματα και ΜΚΟ, καθώς ελλοχεύει πάντα ο κίνδυνος να πρόκειται για λιγότερο ή περισσότερο συγκαλυμμένες προσπάθειες συναλλαγής με το κράτος, με στόχο φοροαπαλλαγές και άλλου είδους εξυπηρετήσεις.
Οι καταλήψεις δεν είναι σίγουρα μια από τις μάστιγες της σύγχρονης Ελλάδας. Αν μη τι άλλο, με τη στάση τους οι έφηβοι αποδεικνύουν ότι κάτι ακόμα κινείται.
Θα επανέλθουμε.
Ειρήνη Πολίτη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου